3:1 Svemilosnom, Milostivom
Er-rahmâni-r-rahîm.
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
Za sve nejasnoće vezane za portal molimo da nam se javite na telefon ili pišite na email.
+436506102088
info@e-delil.com
3:1 Svemilosnom, Milostivom
Er-rahmâni-r-rahîm.
Abdul Basit – Mujawwad
“Svemilosnom, Milostivom”
“Svemilosnom, Milostivom” dva su imena izvedena iz riječi “milost” u vidu pojačanog značenja. Dakle, imenica izvedena je, uprkos mišljenju neke uleme da je neizvedena. To pokazuje i predanje Tirmizijeve, koje on ocjenjuje kao sahih (vjerodostojno) od Abdurrahmana ibn Avfa, r.a., koji navodi da je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaže: /29/ – Uzvišeni Allah kaže: “Ja sam Svemilosni. Stvorio sam rodbinske veze i dao im ime prema Svom Imenu. Ko ih održava – Ja ću prema njemu biti dobar, a ko ih kida, Ja ću ga napustiti!” Zatim navodi: “Ovo je tekst koji potvrđuje da je Er-Rahman izvedeno i nema mjesta neslaganju i raspravi.”
Ibn-Džerir, sa svojim lancem prenosilaca, navodi od Azremija slijedeće: prvo ime “Svemilosni” odnosi se na sve stvoreno, a drugo “Milostivi” odnosi se posebno na vjernike.
U vezi s tim, neki kažu: – Zato je On rekao:
“Zatim se nad Aršom uzvisio Svemilosni!” (25:59); zatim:
“Svemilosni nad Aršom se uzvisio!” (20:5) Glagol “uzvisiti se” ovdje je naveden uz ime “Svemilosni”, što znači da obuhvaća milošću sva stvorenja. Allah Uzvišeni kaže: “Prema vjernicima je milostiv” (33:43), tako da ovo Svoje Ime vezuje samo za vjernike. U vezi s tim neki učenjaci tvrde da je to dokaz da ime “Svemilosni” znači pojačan intenzitet milosti, budući da se odnosi na oba svijeta.
El-Kurtubi kaže: “On, dž.š., opisao je sebe riječima “Svemilosnom, Milostivom” nakon riječi “Gospodar svjetova” kako bi dao olakšanje i podsticaj nakon zastrašivanja! Naime, “Svemilosnom, Milostivom” riječi su koje sadrže podsticaj koji dolazi nakon sintagme:
“Gospodaru svjetova”, koja nosi zastrašivanje i strepnju, kao i u slijedećem ajetu:
“Kaži robovima Mojim da Sam Ja, zaista, Onaj Koji prašta, da sam Milostiv i da je Moja kazna bolna!” (15:49) U Sahihu Muslimovom navodi se od Ebu-Hurejre da je rekao: – Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: /31/ “Kada bi vjernik znao kolika je Allahova kazna, niko se ne bi nadao Njegovom Džennetu; kada bi nevjernik znao kolika je Allahova milost, niko ne bi izgubio nadu u Njegovu milost!” Ime “Svemilosni” jeste ime koje ljudi ne smiju prisvajati za sebe, niti se ono može dati bilo kome s obzirom da je ono isključivo ime Allaha Uzvišenog. Stoga, kada je Musejleme el-Kezzab (Musejleme Lažni) to sebi javno dozvolio uzevši ime “Svemilosni Jemame”, Allah mu je dao ogrtač laži, proglasio ga lašcem. Uz njegovo ime otada obavezno ide i kvalifikativ “Kezzab”, “Lažac”, što je postalo lošim primjerom, kako među građanima, tako i među beduinima, koji češto kažu: “Veći je lažac i od Musejleme!”